- Gwarancją objęte są wady fizyczne Towaru wynikającego z przyczyn w nim tkwiących.
- Gwarancją objęte są tylko te Towary, które zostały użyte zgodnie z ich przeznaczeniem.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady, wynikające z nienależytej eksploatacji towaru lub z jego nienależnego zamontowania lub z jego nienależytego zdementowania lub nienależytego zastosowania.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady, wynikające z uszkodzeń mechanicznych towaru, w tym podczas kolizji drogowych lub innych zdarzeń losowych lub wynikające z jakikolwiek ingerencji w strukturę towaru.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady ujawnione w towarach ,które nie zostały zamontowane lub zdemontowane w zarejestrowanych zakładach /warsztatach napraw samochodowych – wymagany dowód montażu w postaci pieczęci warsztatu jak również rachunku (paragonu lub FV)
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady, jeżeli towar był eksploatowany w warunkach przekraczających dopuszczalne normy użycia lub przeciążenia.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady wynikające z transportu towaru.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru spowodowane niesprawnością układu zawieszenia lub innych układów wspomagających, z którymi współpracuje towar lub które wpływają na pracę towaru.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady jeżeli reklamujący wiedział o wadzie w chwili wydawania towaru.
- Wadę towaru należy zgłosić w ramach tzw. Reklamacji
- Gwarant zobowiązuje się jedynie do wymiany wadliwej sztuki na drugą sprawną, klient ma prawo do zwrotu zapłaconej gotówki jedynie w przypadku, gdy wymiana na nowy ,wolny od wad jest niewykonalna (np. z powodu braku dostępności u gwaranta)
- Termin usunięcia wady, może być wydłużony o czas potrzebny do importu niezbędnych części zamiennych, w każdym razie nie dłuższy niż 14 dni roboczych. W każdym takim przypadku Warsztat Serwisowy powiadomi klienta o wydłużeniu terminu naprawy gwarancyjnej w związku z koniecznością sprowadzenia części zamiennych i poda nowy termin usunięcia wady.
- Niniejsza gwarancja nie obejmuje czynności przewidzianych w instrukcji obsługi i montażu reklamowanej części, do których wykonania zobowiązany jest użytkownik pojazdu we własnym zakresie i na własny koszt.
- Jeżeli w trakcie wykonywania naprawy gwarancyjnej stwierdzi się niezgodność montażu reklamowanej części z wydaną przez producenta pojazdu technologią – instrukcją montażu owej części wynikną z tego faktu dodatkowe koszty, to pokrywa je klient. W takim przypadku, przed podjęciem prac na koszt klienta, przedstawiciel Warsztatu Serwisowego poinformuje klienta o wysokości kosztów z tytułu jej nieprawidłowego zamontowania i podejmie dalsze czynności po uzyskaniu zgody klienta na obciążenie go dodatkowymi kosztami.
- W przypadku zgłoszenia wady, która nie jest objęta gwarancję, klient pokrywa koszty usługi naprawy według cennika Warsztatu Serwisowego. W takim przypadku, przed podjęciem prac naprawczych na koszt klienta, przedstawiciel Warsztatu Serwisowego poinformuje klienta o wysokości kosztów i podejmie dalsze czynności po uzyskaniu zgody klienta.
- Termin gwarancji wynosi 12 - miesięcy od daty zakupu.
Wraz z wymianą gwarancja ulega przedłużeniu jedynie o czas unieruchomienia pojazdu spowodowany postępowaniem reklamacyjnym (nie biegnie na nowo).Reklamacja powinna być składana w miejscu montażu towaru lub zakupu. Warunkiem skorzystania z gwarancji jest posiadanie karty gwarancyjnej jak i dowodu zakupu. - Gwarant ma prawo zażądać od zgłaszającego reklamację zaświadczenia od diagnosty samochodowego o uszkodzenia danej części.
- Gwarant nie jest w żadnym wypadku odpowiedzialny za szkody spowodowane wadami produktu lub wynikłych w następstwie używania lub niemożności używania produktu, w szczególności uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa klienta do domagania się zwrotu utraconych zysków w związku z awarią produktu.
- W okresie trwania postępowania reklamacyjnego gwarant nie jest zobowiązany do dostarczenia samochodu zastępczego.
- Reklamacje należy zgłaszać w miejscu sprzedaży/montażu towaru przed zdementowaniem go z pojazdu . Dostarczenie towaru do gwaranta odbywa się na koszt nabywcy. W przypadku uznania reklamacji gwarant odsyła nowy produkt na koszt nabywcy w ciągu 14 dni od dnia przyjęcia towaru do reklamacji.
- Przy obowiązywaniu warunków zawartych w karcie gwarancyjnej strony całkowicie wyłączają obowiązywanie rękojmi.
- Przedmiot zgłoszony do reklamacji musi być kompletny.
- W przypadku reklamacji części układu zawieszenia lub układu kierowniczego kupujący zobowiązuje się przedstawić dokument z geometrii pojazdu.
- Klient (kupujący) zobowiązany jest do zwrotu starej zużytej części - w przypadku jej nie oddania w ciągu 7 dni kaucja zwrotna nie jest zwracana.
- Zanim zakupiona części zostanie zamontowana należy porównać ją ze starą zużytą eksploatacyjnie częścią, aby uniknąć niepotrzebnego jej montażu.
- Gwarancja zostanie rozpatrzona pod warunkiem dostarczenia dokumentu potwierdzającego montaż zakupionej części w wyspecjalizowanym warsztacie zajmującego się montażem w/w części, jak również zaświadczenia o przeprowadzonej korekcie zbieżności i geometrii pojazdu (paragon lub FV).
- Kupujący zobowiązuje się na swój koszt dostarczyć na adres firmy starą zużytą część w ciągu 14 dni od daty zakupu (data widniejąca na paragonie lub FV). W przypadku nie oddania na czas zużytej eksploatacyjnie części Klient traci prawo do zwrotu kaucji. W przypadku nie oddania części w terminie istnieje możliwość zwrotu części kaucji pomniejszonej o 10% (wartości kaucji) za każdy dzień zwłoki. Kaucja zwracana jest w ciągu 30 dni od daty dostarczenia części na konto bankowe wskazane przez klienta.
- Gwarancja nie dotyczy przekładni elektrycznych i elektronicznych – brak zdiagnozowanej usterki może doprowadzić do uszkodzenia zregenerowanej przekładni.
Warunki przyjęcia reklamacji:
W sytuacji, gdy otrzymany towar posiada wadę i ujawni się ona w ciągu okresu gwarancji (12 miesięcy od daty dostarczenia), Sprzedający w terminie 14 dni od dostarczenia go do siedziby firmy Regparts Sp. Z O.O. ul. Szczecińska 124 74–107 Radziszewo bez nadmiernych niedogodności rozpatrzy reklamację i usunie ewentualne wady (w przypadku gdy towar był już wcześniej naprawiany w czasie okresu gwarancji zostanie on wymieniony na drugi). Pamiętaj, że w ciągu 12 miesięcy od dostarczenia towaru to na sprzedającym ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z Twojej winy. Wadę należy zgłosić sprzedającemu w ciągu 5 dni od jej ujawnienia się. Miejsce i sposób składania reklamacji określa regulamin gwarancji. Sprzedający ma obowiązek ustosunkowania się niej w ciągu 14 dni. Gdy tego nie zrobi, przyjmuje się, że reklamacja została uznana za zasadną. Odsyłając przedmiot w ramach reklamacji, masz obowiązek odpowiednio go zabezpieczyć jak również dołączyć kopię dowodu zakupu (paragon lub FV), a także kartę gwarancyjną. W przypadku braku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji zakupiony towar zostanie zwrócony. Kupujący ma wtedy możliwość dochodzenia swoich racji na drodze sądowej. Firma Regparts Sp. Z O.O. nie ponosi kosztów związanych z transportem zakupionej części jak również z jej demontażem i ponownym montażem.